вівторок, 9 жовтня 2012 р.

ШКОЛА ЛІДЕРСТВА, МЕНЕДЖМЕНТУ, САМОВРЯДУВАННЯ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР

Соціально-просвітницьке видання Приірпіння "Пульсар", № 2, жовтень 2012 р., с. 26-27
СПІЛЬНА СПРАВА

 

"БУТИ ЩАСЛИВИМ – ЦЕ ПІЗНАТИ СЕБЕ"

 

Григорій Савич Сковорода́


 

Сьогодні ми живемо в час змін і реформ. Науковці відмічають, що переважна більшість людей (суспільств) у такий період, знаходиться у стані постійного психологічного стресу. Особливо це стосується тих країн, де зміни відбуваються безсистемно, їхні ініціатори не користуються достатньою довірою громади та ще й на додаток існують крайні точки зору на сприйняття своєї минувшини.

Наявність стресу підтверджують соціологічні дослідження. Деякі з них  фіксують думку, що ми є однією з найнещасливіших націй у світі, а інші подають більш оптимістичну картину, зазначаючи просто наявність масової незадоволеності населення. Звісно, що за таких умов ще більше посилюються розчарування і зневіра, а  бажання змін зводиться практично нанівець.

           Наведемо приклади. Кількість молодих людей, які не бачать себе на своїй рідній землі, зростає до катастрофічного рівня (більше 80% студентів України мріють працювати за кордоном; понад 60% нелегальних українських мігрантів, котрі працюють за кордоном,   не хочуть повертатися на Батьківщину). Понад 20% молоді є безробітними. Навіть серед тих, хто має роботу, відчувають себе щасливими тільки 15 відсотків.

Наведені цифри достатньо яскраво демонструють: щось не те у «данському» королівстві. І це сьогодні, після значно кращих змін у недалекому минулому. А що очікувати від таких тенденцій у найближчому майбутньому?! Чи можна подолати цю руїну, сформовану не стільки рівнем добробуту, як це прагне показати діюча влада, скільки подвійною мораллю можновладців та їх прихвоснів? Чи можна вселити впевненість  молодого покоління в тому, що не можливості заможних і впливових родичів, а їхні власні інтелектуальні надбання та емоційна налаштованість допоможуть вторувати гідний життєвий шлях на теренах своєї Батьківщини і тим самим послужити своєму народові та всесвіту? Питання зовсім не риторичні.

 

Переконаний: можна і слід! Звісно, цей шлях непростий і тернистий, але, з огляду на величність отриманого результату, - вартий того. Щоб вийти на нього, нам, українцям, потрібно перш за все зрозуміти і пізнати самих себе, а це і є  найскладнішим. Що дає людині пізнання самого себе? Насамперед, це усвідомлення відповідальності за власне життя і свого ставлення до світу, що, у свою чергу, дозволяє змінити на краще саму реальність.

 

Видатний український письменник Валерій Шевчук у своїй книзі про Г.Сковороду «Пізнаний і непізнаний Сфінкс» так подає ставлення видатного земляка до світу: «Люди в житті своїм працюють, метушаться, щось від когось утаюють, а нащо — багато хто й сам не тямить. Коли помислити, то в усіх людських ділах, скільки їх там тисяч різних не є, буде один кінець — радість серця.

Чи не легше живитися самим зіллям суворим і при тому мати злагоду й утіху на серці, ніж над розкішним столом сидіти гробом повапненим, повним жеровитої черви, що день і ніч безнастанно гризе душу? Чи не ліпше покрити тіло найзлиденнішою одежиною і з тим мати серце, в ризу спасіння й убрання веселощів одягнуте, ніж носити золоткані шати і тим часом терпіти геєнний вогонь у душі, що бісівською печаллю спопеляє серце? Яка утіха від статків чи від гарної обстави, коли серце занурене в найтемніший морок невдоволення...

Це і є бути щасливим — пізнати себе чи свою природу, взятися за своє споріднене діло і бути з ним у злагоді із загальною потребою. Така потреба — це благодійство і послуга».

Г. Сковорода та багато інших гуманістів зазначали, що зміни у собі та навколишньому світі можуть бути успішними лише тоді, коли людина виконує щонайменше декілька вкрай важливих правил:

·         перестає бути рабом;

·         усвідомлює власну гідність;

·         відповідає сама собі на запитання «Хто я?»;

·         знаходить своє призначення;

·         реалізує закладений у собі потенціал.

Звісно, виконання кожного пункту потребує певних підходів і глибокого розуміння.  

Разом із тим, історичний досвід свідчить, що життєвого успіху в усіх його  вимірах досягають люди, які дотримуються цих правил. І саме вони варті бути поводирями нації і народу. Як зазначав О. Герцен, «людина, яка дійшла до усвідомлення своєї гідності, чинить по-людськи тому, що їй так чинити природніше, легше, властивіше, приємніше, розумніше». І тільки за такої умови, на мою думку,  будь-які реформи мають сенс і приречені на успішне втілення.

Чому я впевнений у цьому? Тому, що кожен Божий день дає нові й нові підтвердження вищезазначеного і демонструє приклади злетів людей, які глибше пізнали себе та змогли реалізувати власний потенціал.

Найсвіжіший факт: неодноразовий олімпійський чемпіон У. Болт, який вдруге поспіль переміг на Олімпійських іграх у Лондоні на дистанціях 100 і 200 м. Цього до нього не зробив жоден спринтер світу. Феноменальний успіх спортсмена з Ямайки став можливим, як свідчить сам бігун, завдяки його ставленню до життя. Серед 10 порад У.Болта дозволю виділити собі, як на мене, одну з найважливіших: «Знайдіть хорошого наставника-порадника». Рекомендація найняти тренера-коуча була кращою порадою і  для генерального директора Google Еріка Шмідта. І не тому, що наставник може зробити краще, ніж ви, а тому, що він (вона) допомагає вихованцю краще пізнати  себе, побачити свої сильні та слабкі сторони,  вирішити, куди саме спрямувати власні зусилля.

 

Вважаю, що «Школа лідерства, менеджменту, самоврядування: Європейський вимір», заснована Спілкою об’єднань громадян “Демократична Київщина», і є тим порадником-помічником для молодих людей Приірпіння, які прагнуть реалізуватися. А наша благородна робота, переконаний, є тією невеличкою цеглинкою у будівлі міцного фундаменту українського суспільства й державності.

На мою думку, тільки розвинуті лідерство та менеджмент виведуть Україну на якісно новий рівень, сприятимуть динамічному розвитку соціально-економічної сфери, підвищенню ефективності державного та муніципального управління, установленню дієвого діалогу для пошуку і врегулювання балансу інтересів усіх зацікавлених сторін.

Найперше завдання Школи – допомогти відтворити в людині бажання та можливості вийти за межі того, що вивчається під час навчальних курсів у закладах освіти, розвивати у слухача Школи здібності до саморозвитку, самовдосконалення, усвідомлення необхідності безперервної самоосвіти впродовж усього життя та формування необхідних для успішного життя компетенцій. І все це здійснювати на засадах моральності й порядності, пам’ятаючи настанови великого сина України Г. Сковороди: «Багато хто, потоптавши природу, вибирає для себе ремесло наймодніше і найприбутковіше, але цим вони лише ошукують себе. Прибуток не є утіхою, але мусить слугувати для задоволення тілесних потреб, а коли це й утіха, то не для серця; утіху для серця матимете у спорідненій праці. Тим ця справа приємніша, чим спорідненіша. Коли б утіха була від розкоші, то чи було б так мало багатих? Але спокійних і бадьорих серед них мало.

Усяка справа має успіх, коли природа сприяє. Не заважай лише природі і, коли можеш, знищуй перепони, очищаючи їй шлях; воістину все вона чисто і вдало зробить. Клубок сам собою покотиться з гори, забери лише камінь, що лежить на перепоні. Не вчи його котитися, а лише допомагай.

Це і є остаточна істина — побачити, який у кожному ділі гніздиться дух: чи благий, а чи злий. Не судити за обличчям, як облудники. Часто під недобрим лицем і під негарною маскою притаєне божественне сяєво і блаженне серце, в обличчі ж світлім, ангельському — сатана».

 

Ви скажете, що ми на себе дуже багато беремо. Дехто зазначить, що бізнес-шкіл багато, а їхні тренери  не так вже й переобтяжені роботою. Це ваше право.

 Проте за нами - сила духу, упевненість у собі та діях. Упродовж останніх 2-х років (за 7 місяців роботи), було проведено  10 лекційно-тренінгових занять для 35 слухачів (групи по 5-25 осіб) за такими темами:

Ø  Презентація Школи. Лідерами не народжуються.

Ø  Упевненість у стосунках з оточуючими.

Ø  Лідерство і менеджмент: зміст понять, відмінності, спільні риси.

Ø  Розвиток асертивного (упевненого неагресивного) стилю спілкування.

Ø  Технології переконання.

Ø  Підготовка до співбесіди та основні правила написання резюме.

Ø  Як знайти роботу своєї мрії та спланувати кар’єру?

Ø  «Фандрейзінг»

 

У 2012-2013 навчальному році ми готові запропонувати різні форми навчання (лекції, семінари, тренінги), що будуть проводитися щосуботи (неділі) 2-3 рази на місяць. Заняття для слухачів безкоштовні.

 

Особливість нашої Школи в тому, що заняття проводять люди, які за короткий час із звичайних випускників ВНЗ стали кваліфікованими спеціалістами, бізнес-тренерами, громадськими лідерами, керівниками, котрі працюють у конкретних бізнес-структурах і діючих громадських  інституціях. Це фахівці, яким є що передати з сучасного світового досвіду лідерства, управління та самоврядування, апробованого й адаптованого до реалій українського буття. При цьому вкрай важливо, що це - досвід позитивний та отриманий в короткі терміни.

Не менш вагомим є й те, що передача власного досвіду - внутрішня соціальна потреба членів нашої команди. І це - ще більше мотивує усіх нас на нові звершення.

 

Набуті у Школі навички допоможуть нашим слухачам краще зрозуміти й пізнати себе, сприятимуть пошуку роботи, започаткуванню власної справи, нададуть можливість уміло керувати людьми й бізнес-процесами, реалізовувати проекти, творити з насолодою і бути задоволеним від кожного прожитого дня.

Слухачі Школи переконаються в тому, що успіх – поняття багатогранне і містить у собі такі складові:

Ø  щастя як відчуття повноти життя (задоволеність життям – 1-й рівень, залучення – 2-й рівень, усвідомлення і реалізація свого покликання – найвищий рівень)

Ø  досягнення – створення власної цінності на тлі інших цінностей, насамперед досягнення запланованих цілей;

Ø  значущість – усвідомлення того, що ви змінили життя близьких на краще;

Ø  спадщина – розуміння того, що ваші цінності й досягнення стали прикладом для інших.

Головне для успішних людей – не обсяг зробленої роботи і не кількість нагород у кожній із категорій, а збалансоване поєднання усіх чотирьох компонентів.

 

Наші спільні кроки слугуватимуть також розвитку громадського життя Приірпіння, формуванню усталених принципів демократичного життя і поступу України.

 

Нашими партнерами у проведенні Школи є ГО «Нові обличчя» (Володимир Карплюк), БФ «Фонд громади Приірпіння» та Мистецький центр «Камертон», яким ми щиро вдячні за співпрацю і готовність значно покращити нашу спільну роботу у новому навчальному році.

 

Голова СОГ «Демократична Київщина»,

засновник «Школи лідерства, менеджменту, самоврядування: Європейський вимір»

І. Найда.

Немає коментарів:

Дописати коментар