понеділок, 10 листопада 2014 р.

КОМПЕТЕНЦІЇ МІСЬКОГО ГОЛОВИ (необхідні для здійснення поточної діяльності та забезпечення реалізації Стратегічного розвитку Ірпеня)



ІГОР НАЙДА
Рівень професійності і спроможності персоналу якісно виконувати свою роботу в розвинених організаціях оцінюють за допомогою компетенцій. Компетентнісний підхід, виходячи з чітко визначених стандартів поведінки для тієї чи іншої посади,  дозволяє більш якісно проводити оцінювання роботи людини та конкретній посаді, що, в свою чергу, сприяє досягненню намічених цілей.
Пропонується усім зацікавленим особам оцінити за 10-ти бальною шкалою рівень розвитку 11-ти компетенцій міського голови. Оцінювати можна і в динаміці (1 раз на квартал). Оцінювати слід за тією компетенцією, стосовно якої у особи, яка оцінює, є достатньо інформації. Повноцінне інформування громади в руках міського голови та його команди.  

 Досвід розвинених країн та успішних організацій (підприємств)  доводить, що найкращих результатів досягають ті, хто налагодив реальну діючу Систему Менеджменту Якості (СМЯ). Оптимальною системою якості для українських підприємств на сьогоднішній день є Система Менеджменту Якості за стандартом ISO 9001. Під СМЯ в стандартах ISO розуміється система функціонування організації в цілому. Мета приведення внутрішнього устрою будь-якої організації до стандарту типу ISO 9001 полягає у тому, щоб таким чином гарантувати результативне та ефективне функціонування організації. А створення якісної продукції, у даному випадку для органу влади – надання якісних послуг, є одним з результатів такого функціонування.

Наявність в організації діючої СМЯ свідчить про те, що організація організована, в ній чітко розподілені обов'язки, процедури, дотримується технологія роботи, є в наявності оперативні інструкції, документовані й відомі всьому персоналу, існують відпрацьовані процедури контролю виконуваних робіт і, звичайно, професійний і добре навчений персонал, здатний якісно виконувати свою роботу.
Рівень професійності і спроможності персоналу якісно виконувати свою роботу в розвинених організаціях оцінюють за допомогою компетенцій. Компетентнісний підхід, виходячи з чітко визначених стандартів поведінки для тієї чи іншої посади,  дозволяє більш якісно проводити оцінювання роботи людини та конкретній посаді, що, в свою чергу, сприяє досягненню намічених цілей.
 
КОМПЕТЕНЦІЯ  - вимоги до особистих, професійних та ін. якостей в розрізі знань, умінь та навичок, необхідних для результативного виконання функцій на певній конкретній посаді.

КОМПЕТЕНТНІСТЬ  – рівень досягнень особи (кандидата, виконавця)  в області визначеної КОМПЕТЕНЦІЇ (рівень володіння тією чи іншою компетенцією).

КОМПЕТЕНТНІСТЬ – доведена спроможність застосовувати знання та вміння (ISO 9000:2000)

ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНЦІЙ (для оцінювання)
Пор. №
Компетенція
Оцінка*
(максимум 10 балів)
1        
Лідерство в команді

2        
Здійснення впливу та аргументація

3        
Організація командної роботи

4        
Результативність

5        
Корпоративність (володіння корпоративними технологіями, ідентифікація з організацією)

6        
Саморозвиток

7        
Планування та організація роботи

8        
Результативність і ефективність роботи. Орієнтація на результат та досягнення

9        
Розвиток підлеглих і колег

10    
Ініціативність. Стратегічне та концептуальне мислення

11    
Інтенсивність


* - рівень компетентності

1.    Компетенція керівника «Лідерство в команді»
Найвищий рівень (опис):

Окреслює привабливу перспективу для всіх, сприяючи ентузіазму і відданості загальній справі. Є визнаним "харизматичним" лідером, здатним вселити віру в загальну справу, окрилити людей.
Нагороджує за хороший розвиток, прагнення до підвищення свого рівня для особливо компетентних колег. Служить колегам і людям, а не командує ними. Служіння для нього – найвище призначення.
Користується комплексними стратегіями впливу, адаптованими під конкретні ситуації, структурує ситуації для заохочення бажаного результату.
Розглядає будь-які події та ситуації з точки зору можливості їх вдосконалення.
У будь-якій аудиторії швидко і природно бере на себе роль лідера незалежно від адміністративного статусу.
Пропонує свою участь і експертизу заздалегідь, без очікування запитів від бізнес-ситуації.
В робочих обставинах команда сприймає дійсність виключно з позиції бізнес-інтересів Організації (Міста).

2.    Компетенція керівника «Здійснення впливу та аргументація»
Найвищий рівень (опис):

Використовує  різні і унікальні техніки переконання.
Використовує знання управлінської психології на практиці. Знаходить творчі способи зробити роботу людей вдячною.
Організовує процедури спільного вироблення рішень.
Забезпечує оперативний, глибокий і розгорнутий зворотний зв'язок, використовує при цьому усі формати мотивування.
Управляє груповою динамікою для досягнення цілей команди. Підбирає індивідуальний підхід до специфічної чи важкої групи опонентів.
Використовує комплексні стратегії впливу (непрямий вплив). Відкрито пишається групою (командою, Організацією) і сприяє тому, щоб люди відчували задоволення від своїх досягнень.
У мотиваційних бесідах враховує індивідуальні особливості членів групи. Визнає досягнення інших і нагороджує їх. Авторитет посади ставить на одному рівні з авторитетом  особистості.

3.    Компетенція керівника «Організація командної роботи»
Найвищий рівень (опис):

Є натхненником командної роботи. Не тільки демонструє високий рівень організації роботи у своєму напрямку роботи, в цілому Організації, але й розглядає Організацію як команду однодумців, допомагаючи іншим колегам налагоджувати командну роботу у своїх напрямках роботи.
Підтримує командний дух. Заохочує прояви ініціативи у членів групи, делегує повноваження. У більшості випадків попереджує конфлікти в команді, у разі їх виникнення заохочує відкрите публічне їх вирішення, не уникаючи відвертого висловлення думок учасниками конфлікту. Прагне до створення хорошої репутації команди перед іншими. Сприяє підтримці дружньої атмосфери, хорошого морального клімату і духу співпраці. Його команда здатна працювати самостійно, співробітники самі мотивують один одного на досягнення спільних цілей.
Надихає і підтримує інших, допомагає їм відчути свою силу і значущість. Публічно дякує тим, хто добре справився з роботою. Завжди стимулює висловлювання різних точок зору і пропозицій, використовує їх при формуванні остаточного рішення.

4.    Компетенція керівника «Результативність»
Найвищий рівень (опис):

Стабільно виконуються не менш ніж на 100 % прийняті планові показники роботи виконавчого органу влади, а також поточні (річні, квартальні, місячні) плани робіт міського голови, плани робіт безпосередніх підлеглих та виконавчого органу влади в цілому. Висока результативність досягається, в першу чергу, через послідовність в досягненні мети, коли  успіхи закономірні і не можуть бути пов'язані виключно з  вдалим  збігом обставин. Кількість помилок при виконанні цільових показників близька до нуля. Міський голова цього рівня володіє винятковими знаннями, уміннями  і навичками, що дозволяє йому постійно покращувати результати виконання інноваційних задач. Рівень досягнення цільових показників та планів робіт підтверджується висновками незалежного аудиту за оцінюваний період, оцінка якого – найвища.


5.    Компетенція керівника
«Корпоративність (володіння корпоративними технологіями, ідентифікація з організацією)
Найвищий рівень (опис):

Є переконаним патріотом Ірпеня, транслює почуття патріотизму іншим співробітникам, є «втіленням» корпоративних норм і стандартів, постійно піклується про зовнішній і внутрішній образ (обличчя) Ірпеня, стежить за дотриманням корпоративних норм іншими колегами; розглядає діяльність в Ірпені як єдино прийнятну для себе. Постійно позитивно відгукується про Ірпінь серед колег, потенційних колег, партнерів і будь-якого оточення. За власною ініціативою прикладає додаткові зусилля  в інтересах Ірпеня. Усвідомлює себе як частину громади Ірпеня. Сприймає діяльність в Ірпені як сутність своєї владно-політичної роботи.

6.    Компетенція керівника «Саморозвиток»
Найвищий рівень (опис):

Особа даного рівня дивиться в майбутнє на період від 5-х (п’яти) років. Може чітко сформулювати найближчі свої цілі та мету. Безперервно займається професійним і особистим розвитком. Відкритий новим знанням і досвіду. Це для нього є важливою цінністю. Правильно оцінює свої сильні і слабкі сторони, постійно розвиває свої професійні, ділові та особисті якості. Виступає ініціатором проведення навчальних програм.  Добре аналізує та із зацікавленням ділиться своїми знаннями, уміннями і навичками з колегами і громадою. Може виступати консультантом з питань, які він зовсім недавно освоїв. Береться за вирішення більш складних завдань з метою свого розвитку.

7.    Компетенція керівника «Планування та організація роботи»
Найвищий рівень (опис):

Ставить короткострокові і довгострокові цілі, проводить регулярне (щотижневе та щомісячне планування) своєї роботи та роботи свого напрямку, здійснює контроль і корекцію планів підпорядкованих його колег.
Передбачає проблеми і задачі і заздалегідь підбирає відповідні засоби і ресурси. Делегує важливі довгострокові задачі, при цьому враховує  рівень розвитку колеги і особливості його мотиваційної сфери.
Вибирає правильний стиль керівництва в залежності від досвіду підлеглих колег та новизни задачі, вивчає мотивацію підлеглих та застосовує індивідуальний підхід до кожного, завжди є беззаперечним лідером команди.
Встановлює чіткі письмові стандарти діяльності та регулярно проводить контроль. Регулярно аналізує виконання задач та досягнення цілей.
Проводить систематичне порівняння двох і більше альтернатив. Проводить комплексний аналіз. Використовує різноманітні аналітичні методи і знаходить можливі рішення, які потім порівнює з точки зору їх цінності. Завчасно думає про етапи процесу, аналізує, що необхідно для виконання завдання або досягнення цілі.
Виділяє низку критеріїв, параметрів, факторів, які необхідно враховувати при аналізі ситуації і прийнятті рішень.


8.    Компетенція керівника «Результативність і ефективність роботи, орієнтація на результат та досягнення»
Найвищий рівень (опис):

Результати можна охарактеризувати як видатні. Усі поставлені цілі досягає, задачі – виконує. Висока результативність досягається особою цього рівня, в першу чергу, через послідовність  в досягненні мети, коли успіхи закономірні і не можуть бути пов'язані виключно з  вдалим збігом обставин.
Здатний ризикувати, але завжди добивається запланованого результату.
Виділяє значні ресурси і/або час (у ситуації невизначеності) для отримання довгострокових переваг і вигод.
Демонструє нетрадиційні та високоефективні підходи для досягнення результату, має високий коефіцієнт корисної дії, вміє визначити найкращий варіант рішення.
Робить настільки нове і ефективне, що воно здатне змінити погляди на існуючі технології та процес.
Відстежує в динаміці можливі впливи нової інформації на результат.
Кількість помилок близька до нуля. Особа цього рівня володіє винятковими знаннями, уміннями  і навичками, що дозволяє йому постійно покращувати результати.
Знаходить або створює способи для порівняння досягнутого і цілей.

9.    Компетенція керівника «Розвиток підлеглих та колег»
Найвищий рівень (опис):

Організовує систему довгострокового навчання підлеглих.
Шукає можливості для розширення і розвитку здібностей колег, надає додаткові завдання або можливості навчання, націлені на розвиток знань, умінь, навичок і здібностей інших. При виявленні можливостей розвитку враховує реальні потреби Ірпеня та свого напрямку роботи в довгостроковій перспективі (3-5 років).
Після перевірки компетенцій підлеглих повністю передає їм повноваження для виконання завдання так, як вони вважають за потрібне, включаючи можливість робити помилки і вчитися на них в некритичній обстановці.
Нагороджує за хороший розвиток. Просуває або організовує просування для особливо компетентних підлеглих в якості нагороди або для набування досвіду; або дає інші нагороди за гарне виконання завдань.

10.                       Компетенція керівника «Ініціативність. Стратегічне та концептуальне мислення»
Найвищий рівень (опис):

Дивиться в майбутнє на період до 5-ти (пяти) років. Створює основи для покращень, які вплинуть на діяльність усіх напрямків роботи міського голови, виконкому та міської ради. Пропонуючи ініціативи, передбачає, як вони вплинуть на усі напрямки діяльності та Ірпеня в цілому. Швидко і рішуче діє в кризових ситуаціях і в ситуаціях, що вимагають термінового рішення.
Створює нові концепції та нестандартні ідеї, які для інших неочевидні і не почерпнуті з інших джерел, для пояснення ситуацій і вирішення проблем. Зазвичай транслює свої знання на інших, активно представляє їх всім заохоченим. Здатний розбирати ситуації, що не мали місця у власній практиці, шляхом аналізу причин та можливих наслідків, а також передбачення можливих перешкод. Демонструє вищі прояви здібності до структуризації та систематизації складових маловідомих проблем та ситуацій.

11.                        Компетенція керівника «Інтенсивність»
Найвищий рівень (опис):

Особа цього рівня завжди працює більше за інших, з розумінням і ентузіазмом відноситься до діяльності понад норму. Якщо відчуває необхідність, то здійснює роботу  за власною ініціативою у вихідні та може долучити до своєї ініціативи колег та підлеглих; робота є одним з основних життєвих пріоритетів. Якість роботи  при великих навантаженнях не знижується.


Немає коментарів:

Дописати коментар